....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Skoltankar.

Kategori: Vardagen

Dagen har gått fort & det har varit en del att göra som alltid på måndagar. Det slår aldrig fel, det är alltid fullt ös just då! Oxys utvecklingssamtal gick bra. Fröken hade bara fint att säga om honom. Jag tycker fortfarande att det känns underligt att han går sina sista månader där nu innan sommarlovet. Sen är det skolstart med förskoleklass. Det går man i på skolan, med klassrum, lärare, skollunch, skolavslutningar osv. Så det räknas absolut som "skolstart" även fast det inte är skolplikt ännu. Tycker det är bra det där.. det är mest lek men lite mjukstart inför klass 1 året efter. Istället för att kastas rätt in i skolan som när en själv var liten. Jag som var ett sånt blygt, tillbakadraget barn hade säkerligen mått bättre av den mjukstarten som mina barn får/fått.
 
När Oxy börjat i skolan har vi alltså inget barn alls på dagis, förrän det är Isis tur i Augusti 2018. DET kommer kännas konstigt men samtidigt himla skönt! Bara ha skolbarn & Isis hemma fortfarande. Lite längre dagar för Oxy också. Tror det blir skitbra, jag är redan taggad!
 
 
Idag.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-02-27 | 23:47:17

    Gick du inte på "lekis" som barn? Det är väl det som idag heter förskoleklass

    Svar: Lekis var bara en annan avdelning på själva dagiset. Det låg inte i skolan överhuvudtaget. Man blev bara äldst på dagis, dagarna såg ändå likadana ut. Förskoleklass är ju i skolan, i eget klassrum. Man äter lunch där, har gympa där, skolavslutning osv.
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-02-28 | 07:11:13

    Märkligt, för när jag gick på lekis så låg det på skolan. Är också född 84.

    Svar: Det var säkert olika. När jag väl satte min fot i skolan gick jag i klass 1.
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-02-28 | 12:36:58

    Spännande med skolstart. Min 6 åring börjar också i aug och lillen på dagis. Så blir dags att ta tag i jobb/plugg. Känns det skönt att de blir lite större barnen och bebistiden och gravidtiden är över? Läst att du skrivit om att du har mycket problem med smärta i kroppen? Nu är ju isis större och inte behöver bäras osv hela tiden och du kan spara din kropp lite mer?

    Svar: Det är skönt men samtidigt inte. Jag gillar när barnen är små! :) Värken har minskat massor bara nu senaste dagarna för att Isis äntligen sovit ensam på nätterna.
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0