....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Julafton 2017.

Kategori: Vardagen

Jag spenderade halva julafton på BB. Vid kl 14 gjordes läkarundersökningen när Willow var 48 timmar & sen togs PKU. Jag åkte hem efter en timme eller så, kom hem runt 16. Då öppnade vi julklappar & åt julmat. Barnen fick hålla i nya lillasyster & sen var det mest lugnt resten av kvällen. Vi bestämde även Willows namn, jag hade alla barnen med mig på det & vi bara väntade på att K skulle säga OK istället för att säga "Ja, kanske. Antagligen. Eller torpar-Janne." Han hade inga egna riktiga förslag så till slut gav han med sig. ;)
 
Hade det inte varit julafton hade jag nog stannat en natt till på BB men samtidigt var det skönt att komma hem igen. Är glad att jag trots allt fick två nätter på sjukhuset, det betyder mycket för mig att kunna stanna & lära känna bebisen lite själv innan man ska hem till vardagen igen. Jag är ju annars alltid hemma & att vara borta några dagar innebär att saker inte är där dom brukar vara, men nu har jag tagit igen det. Natten till idag (28/12) var helt ok! Äntligen fick jag sova ungefär tre timmar mellan amningarna & det märks på huvudet. Huvudvärken är borta & jag har lite mer energi till saker. :)
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0