....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Renovering & skola.

Kategori: Vardagen

Imorgon! IMORGON! Då är det skolstart - no more sommarlov! Star börjar dock på torsdag men det gör ingen skillnad direkt då tre barn börjar imorgon bitti. WOOP! Ursäkta men jag är så trött på lov nu. Inte för att det är jobbigt att ha barnen hemma utan för att bristen på rutiner & saker att göra äter upp mig. Jag ORKAR INTE hitta på något kul att göra varje dag, alltså blir alla rastlösa. Det har blivit mycket plattor dom sista dagarna nu, något som jag annars är mer sträng med & bara tillåter på helger/kortare lov. Men det blir svårt efter 2 månader. ;)
 
Vi får dela upp oss imorgon då alla får nya klassrum & det dessutom är Oxys första dag. Så en får gå med Oxy & leta upp hans hylla & en får gå med Seven. Ninja börjar i 5:an & får möta upp nån kompis & fixa det där själv. Har packat allas väskor så att dom får med sig regnkläder & gummistövlar att ha i skolan. Lika bra att ta med 1:a dagen tycker jag.
 
Annars har vi börjat renovera på Ninja & Sevens rum. Vi har inte gjort något där inne nånting & vi flyttade hit för 11 år sedan. Det var nämligen nymålat där då. Men nu är jag SÅ trött på färgen där inne som är nån trött, unken blå. Sen var det enorma mängder av häftstiftshål över hela väggarna - Star hade rummet först & det är mest från henne. ;) Så vi har spacklat & spacklat, igår slipade vi alla väggar så dom är jämna & torkade av efteråt. Sen var det slipdamm överallt, så jag satt & torkade på knä med blöta trasor & moppade sedan. Fick damma av hela huset kändes det som. Riktigt skönt att bara ha målningen kvar. Grundmåla nu nån dag & sen på med den riktiga färgen. Men jag jobbade idag & ska även på torsdag, så jag behöver vila kroppen lite. Men slutresultet kommer här sen!
 
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-08-19 | 00:25:33

    Spännande & se 😃. Här gick typ 4 av 6 semesterveckor åt till att tapetsera & lägga golv i minstingen första egna rum samt skruva ihop möbler..😥 samt fixa vårt nya sovrum.. Men nöjd blev jag iaf av slutresultatet..😉

    Svar: Hehe, åh vad hurtigt! :D Vi orkar inte ens göra något varje dag med väggarna. Måste börja grundmåla här någon dag men det får ta lite tid antar jag nu när vardagen är igång igen! Jag orkar tyvärr inte måla ensam pga ischias.
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-08-20 | 12:29:31

    Haha kanske lite hurtigt allafall..🤣😰. Usch ja ryggbesvär är inte att leka med 😖😦 så ta det lilla lugna 😊

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0