....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

MVC-besök.

Kategori: Graviditet, Vardagen

 
V. 20+5. Var till MVC idag för första gången sen innan ultraljuden. Det första BM sa var "Oj och mage har du fått!" :) Vi lyssnade på bebisens hjärtljud, som lät finfint. Låg på runt 156 slag/min & hittades direkt. Bebis fladdrade runt lite under tiden så den liksom försvann ibland. BM kände på livmodern & sa att den är i precis förväntad storlek för den här tiden. :) Dock mättes den inte denna gång, det blir på nästa besök istället om ca 4 veckor. Hon frågade om jag känner sparkar, vilket jag har börjat göra oftare nu. Inte så starka men tillräckligt för att känna snabbt mot handen nån gång. Men det finns ingen regelbundenhet i dom ännu. Tog blodprov i armen & lämnade urinprov innan jag gick hemåt. Fick med mig moderskapsintyg att skicka in till FK. Det blev lite verkligare nu!
 
Foton från imorse & innan MVC:
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0