....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Vad köper man till en 2-åring?

Kategori: Tips & erbjudanden

Jag funderar redan på födelsedagspresenter till Isis som blir 2 år i sommar. Helt plötsligt tycker jag att det känns svårt då det inte alltid som små barn reagerar önskat på olika sorters leksaker. Saker som låter t.ex, vissa älskar hon & andra gråter hon bara hon ser dom. Så just leksaker som låter tror jag att jag ska försöka undvika denna födelsedag för att slippa ett gråtande födelsedagsbarn. ;)
 
Tillsammans med http://www.abcleksaker.se har jag kikat runt på leksaker på deras sida som jag tycker skulle passa att ge en 2-åring. Leksaker som är både roliga & kluriga men samtidigt tillräckligt enkla så att hon kan leka själv utan att behöva hjälp från syskon/vuxen. Min favorit är nog den där man fiskar.. tror det kan vara riktigt kul för en sån liten. Vad tror ni om dessa tre väldigt olika typer av leksaker? Någon som har nån av dom hemma t.o.m? Övriga tips tas gärna emot!
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-04-19 | 15:09:52

    Här hemma går gunghästen varm för snart 2,5-åringen 😃, fast det finns ju även gungkor,gungfår e.t.c 😸

    Knopp-pussel är en annan sysselsättning som är populär hemma hos & de brukar ju finnas från 1 1/2 ☺.

    Tycker 2 år är en "svår" ålder att köpa till då många roligare leksaker är från 3 år & uppåt eller annars bebisar 💩👶

    Svar: JA! Visst är det en svår ålder! Vill liksom att hon ska kunna leka SJÄLV utan hjälp.
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-04-19 | 22:02:49

    Haha jamen precis 😃.. Var på toys r' us för 2 veckor sedan & hittade en uppblåsbar hoppborg att ha hemma i trädgården (ja typ en femtedel av den storlek som brukar va på festivaler & liknande alltså..😁), & tänkte att den skulle vara perfekt för Gabriel som blir 2,5 år i sommar, men även denna var avsedd för snäppet äldre barn, så tydligen bara att försöka ha tålamod ett tag till..😩😼

    Svar: Oj då, ja studsmatta låter som att barnet behöver hjälp med ett tag till. ^^
    Cim von Wowern

  • Vilandra säger:
    2017-04-20 | 05:49:13

    Loke ÄLSKADE den översta leksaken med bollar som rullade ner. Han kunde trycka och titta hur länge som helst ;) Han tyckte också om såna klossar som ska passa i rätt form-hål i den åldern. Och att banka "spik-bräda".

    Svar: Kan tänka mig det. Nästan så att jag tyckte att den såg jävligt rolig ut! ^^
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0