....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Påsklov & övernattning.

Kategori: Vardagen

Nu så, nu är det påsklov! Eller ja, nästan. Det börjar nästa vecka men barnen är ju lediga imorgon så nu säger jag att "Vi tar helg!".
 
Jag är dock förkyld idag (kände det i skallen igår) så jag är ganska arg. Jag är alltid förbannad när jag är förkyld för det är så långdraget & irriterande. Sen brukar jag oftast få rethosta i 1-2 månader efteråt. Men Seven & Isis förkylningar är lite bättre i alla fall. Just ja, Ninja hade halsont - precis som jag - imorse, så det är väl vår tur att snörvla nu då. Aja, tur att det är ledigt nu då. Slippa ställa alarmen. Har varit vansinnigt trött både idag & igår, tröttare än vanligt just pga förkylningen.
 
Star åker till Spike efter skolan idag eftersom att fredag är en röd dag, det blir struligt för bussarna går knappt härifrån på helgdagar. Måndag är också röd, så hon kommer hem på tisdag. Det var länge sen hon sov där nu... jullovet tror jag det var sist. Så det fick bli av nu då så slipper dom tjata mer ett tag. Jag antar att Hella håller koll på ungdomarna. ;)
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0