....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Möte & kramsnö.

Kategori: Selektiv mutism, Vardagen

​Igår kämpade jag mig till affären med vagnen & Isis på oplogade vägar. Det är alltid så! Humorn är inte hög när plogbilen kommer en bit BAKOM mig eller precis när jag kommit hem igen. 😉 Kramsnö är inte enkelt att skjuta en vagn genom, som hela tiden vill fastna. 

 

Nåväl, fram till affären kom jag & jag fick handlat tre påsar mat innan Oxy skulle hämtas. Hem igen & skotta fram någon slags gång på trottoar & så där. Hämtade upp matpåsarna via källaren sen & satan vad det vägde. Var helt slut efter all den där motionen sedan. Så tänkte jag "Men jag ska inte ut mer idag, woop!". När sen Seven & Ninja kommit hem & jag satt med mitt kaffe, ringde min mobil. Det var Sevens ena lärare som undrade om jag var på väg eller fått förhinder. What? Jaha, det var visst möte ang. Seven idag med lärare & folket från BarnHab. Det hade jag helt missat att skriva upp & ingen sms-påminnelse hade kommit. Jag sa "Jag kommer om 10 min!" "Men kan du då? Blir det inte svårt med alla barnen &..." "Jag kommer!". Så jag slängde ihop barnen & skyndade iväg till skolan. Möttes av ett "Oj vad fort det gick!". 8 min tog det - en har väl vana! 😄

 

Mötet gick bra. Vi mest stämde av lite sen sist & pratade om läsningen vi gör i skolan, Seven & jag. Det går bra så nu ska vi utöka det hela med att hans ena lärare kommer vara i grupprummet & "städa lite", med dörren på glänt. Hon kan alltså höra Seven läsa lite.. det är det som är övningen som vi tar sakta men säkert. Man trappar upp bit för bit, långsamt. Tills nu har det bara varit vi i klassrummet med låst dörr. Idag blir det på glänt & läraren. Funkar det inte så stänger jag dörren, men jag hoppas & tror att det kommer att funka eftersom att han kan prata med mig runt folk i skolan så länge ingen uppenbart lyssnar. Sen pratade vi en del om hur dom bemöter honom i skolan & så. Det är såklart problematiskt när barnen ska förklara hur dom tänker, Seven kan ju inte det utan bara peka på rätt svar. Jag antar att det blir bättre sen när han kan skriva mer själv. I Maj ska vi ha möte igen för att se hur det går.
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0